sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Loppu lähenee

Vaikka ei ihan vielä ole marraskuu, olen jo aikamoisissa marrastunnelmissa ainakin mitä tulee elokuvakulttuuriin. Nimittäin. Voi olla, että ensi kuun jälkeen Raahessa ei ole enää elokuvateatteria. Voi olla, että jo ennen marraskuun loppua perinteikkään elokuvateatterimme filmikalusto on myynnissä. Mistä on kyse, siitä voi saada jotain tietoa esim. tästä videopätkästä.
Marraskuun nimi tarkoittaa kuollutta. Tuoko marraskuu kuoliniskun raahelaiselle elokuvakulttuurille?
Oli miten oli, tässä kuussa aion käydä Bio Huvimyllyssä katsomassa ainakin juuri Chicagon elokuvafestivaaleillakin palkitun Kaurismäen uusimman "Le Havre". Ja ties vaikka sitä ennen hulluttelisin menemällä katsomaan Johnny Englishin. Voisinko tehdä vielä jotain muutakin antaakseni tukeni Koistiselle ja Huvimyllylle? Jos joku järjestää mielenilmauksen tai kerää nimiä addressiin, niin tulen mukaan.

Näitä elokuva-asioita miettiessäni rupesin muistelemaan niitä elokuvia, jotka olen nähnyt vähintään kolme kertaa. Ja jotka todennäköisesti katson edelleenkin uudestaan. Koetan luetella joitakin, satunnaisessa järjestyksessä, jättäen sarjat tästä pois.



  • Ben Hur



  • Amadeus



  • Rainman



  • Babe



  • Tuntematon sotilas



  • Ihmeellinen on elämä



  • Lumiukko (sekin jokajouluinen juttu, samoin kuin:)



  • Joulupukki ja noitarumpu



  • Pelikaanimuistio



  • Cast away



  • Forrest Gump



  • Takaikkuna



  • Komisario Palmut



  • Kulkuri ja joutsen


  • Notting Hill

  • Vihreä maili

No, mun täytyy vielä fundeerata ja muistella. Voin ottaa myös ehdotuksia vastaan. Myös siihen liittyen, miten pelastaa kaupungin elokuvateatteri, joka sijaitsee vuokratontilla ja jonka vuokraaja ei ole suostunut 10 vuotta pitempään jatkosopimukseen.

2 kommenttia:

  1. Forrest Gump...Sademies...Cast away, mä olen nähnyt vain nuo useasti, jonkun ainakin kerran...Notting Hill on sellainen elokuva, en edes enää tiedä miten useasti olen katsonut...siinä on muutama niin herkullinen persoona...Spike ja se mies kirjakaupassa, se villatakkinen myyjä. Multa on veto jäänyt nyt jonnekin, syyskuuhun? Ei mulla nyt ideoita minkään pelastamiseksi.

    VastaaPoista
  2. Mä aprikoottin paanko tuon Notting Hillin listalleni, oon mäki sen jouki kolomehen kertahan kattonu, ja voisin kattua taas. Juu, Spike on aika herkku...
    Mä tairan lisätä sen listahan.

    Mitä tuloo elokuvateatterihin, niin kollegani kaupunginvaltuutettu antoi vähän toiveita. Ettei kaupunki aio vissihin tumput suorina vaharata, kuinka käy.

    VastaaPoista