perjantai 31. joulukuuta 2010

On sulla hautajaiset


Tänään Tino haudataan. Huomenna hän olisi täyttänyt 58 vuotta. Ei alkanut hänelle uusi vuosi täällä ajassa. Ovella Sylvester vuotti.


Tänä jouluna olen kuoron kanssa laulanut useampaan kertaan Tuo armon valkokyyhky. Samalla kenties olen tehnyt omaa surutyötäni. Se ei ole edes ainut joululaulu, joka pyrkii tuomaan toivoa ja valoa kuoleman varjon maahan. Eikä mikään ihme, sanotaanhan joulun profetiassa: "Kansa joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus."


Tuo armon valkokyyhky nyt viestin maailmaan.

Jo laantuu tuskan nyyhky, käy toive versoomaan.

On pyhä jouluyö. On juhla jumalainen, Messiaan synnyinyö.


Jumala ainokaisen Poikansa meille soi.

Näin ottain muodon maisen Hän auttaa meitä voi.

On pyhä jouluyö. On juhla jumalainen, Messiaan synnyinyö.


Hän autuusvalaistusta tuo tuskaan tuonelan.

Nyt varjo väistyy musta kasvoilta kuoleman.

On pyhä jouluyö. On juhla jumalainen, Messiaan synnyinyö.



Messias tuli, kuoli puolestamme ja voitti kuoleman.

4 kommenttia:

  1. Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

    Jes. 46:4 (KR33/3

    Tuommoinen kohta oli tuolla Sanalootassa tänään. Jotenkin se lohdutti minua syvästi, kun ajattelin sitä Tinon poismenoa.

    Tuntuu niin hurjalta tämä, että alamme olla jo iässä, jossa hiukset harmaantuvat ja entiset ja nykyiset ystävät alkavat siirtyä viimeisen rajan yli.

    Paljon helpompaa sitä on ajatella muistaen, että toki Herra kantaa loppuun asti, silloinkin, kun omat jalat eivät enää jaksa.

    Halaus sinulle, rakas ystävä. Miten mukavaa, että sinä olet vielä täällä..

    VastaaPoista
  2. No nyt sä taas porajutat mua...
    Kiitos sanoista, rakas ystävä, ja halauksesta myös. Minä myös iloitsen ja kiitän siitä, että sinä olet - vaikka et siitä aina itse jaksakaan iloita.

    VastaaPoista
  3. Kuoleman varjon maa on ollut minunkin mielessäni tänään. Siitä bloggasinkin.
    Siunattua tätä vuotta perheellesi.

    VastaaPoista
  4. Niin aivan, luinkin.

    Kiitos samoin siunausta itsellesi ja läheisillesi.

    VastaaPoista