lauantai 11. tammikuuta 2014

Väsymys, viikonloppu ja väsäys

Ensimmäinen työviikko takana, onneksi se oli lyhyt, ei olisi tainnut jaksaa muuten. Torstaina haukottelin jo aamulla automatkalla, ennen ei minun ole sentään vielä aamusta tarvinnut yrittää pinnistellä pysyäkseni työmatkalla hereillä. Sumu oli kauhea.
Mutta perjantai oli jo valoisampi heti aamusta, kun yöllä oli satanut ohut lumipeite maisemaa valaisemaan. Toki irtolumi pöllysi aina vastaantulevien tenkaista, mutta se haittasi näkyvyyttä aina vain hetken - toisin kuin edellisaamun sumu. Perjantain koulupäivä oli lyhyt, ja sitten vielä kotona odotti postilaatikossa kirje ystävältä. 
Kenties sen avulla jaksoin aika hyvin tämänpäiväisen kokousreissun, vaan en sitten enää jaksanut lähteä gospeljumppaan. Nyt olisi viisasta naputella saman tien kokouspöytäkirja puhtaaksi, ja sitten voisi jatkaa kirjeeseen vastaamista. 

Lumipeitteen kunniaksi länttään kuvan lumikuusesta, jonka värkkäsin joululoman loppumetreillä joutavista nuottipapereista, pohjana pahvinen lankapuola. Näin ohjeen jossain askartelulehdessä, siinä oli kylläkin käytetty pohjana jotain nopeammin kapenevaa ympyräkartiota. Tämä mun lankapuolani oli sellainen kärjestä avonainen, mun piti väsätä jatkotötsä siihen, niin kuusesta tuli hongankolistaja.




4 kommenttia:

  1. Ootko tehny paperista ensin "tötterön", johon on liimattu sitten paperisuikaleita vai? kivannäköinen! :)

    VastaaPoista
  2. Joo, latvassa on nuottipaperitötterö, mutta tyven runkona on iso tyhjä lankapuola. Sain joltain konekutojalta villalankapuolan lopun, ja sen tyhjennyttyä puola jouti askarteluun.

    VastaaPoista
  3. Nätti kuusi! Nuottipapereita...olen kanssa ostanut niitä, tooosi vanhoja ja aioin käyttää kortteihin mutta sitten en malttanutkaan. En ole koskaan ajatellut,e ttä nuottipaperia voitaisiin myydä uutenakin. Heh, kyllä mä oonkin ajattelmaton tyyppi.

    VastaaPoista
  4. Ostaa?? Uuutta??? Minäkö silppuaisin uutta nuottipaperia askarteluun... Mä olen saanut mm. entiseltä kuorolaiselta roskikseen menossa olleita nuotteja. Koulun paperikeräyslaatikosta myös olen dyykannut, jos jokin nuottimoniste on hyljätty sinne. Niitä kyllä malttaa käyttää niin kortti- kuin muuhunkin askarteluun.

    VastaaPoista