tiistai 28. tammikuuta 2014

Multaa ja veisuuta

Mä nyt sitte hairaasin sitä jäistä multaa kasvihuonehesta yhyrestä säkistä tupahan sulamahan, sellaasehen minikasvihuoneesehen. Kunhan lämpiää, niin rupian kylyvämähän, kävi kuinka kävi.

Sain äsköön vihiroon äntihin yhyren kiriootusurakan. Meillon kuoros ollu käytös Jouko Törmälän hyvä sovitus (ei sillä tiämmä muummoisia ookkaa) virrestä Rauhan saivat pyhät Herran. Siinähän on sama sävel kun mun (ja satojen jos ei tuhansien kotiseurakuntalaasten) rippivirres 307, Kiitos olkoon Jumalalle. Moon toivonu, jos voitaas kuoron kans laulaa se mun rippivirsi tuolla samalla sovituksella mun syntymäpäivänä yhteisvastuukonsertis.
Niim mä sitte kirioottelin har- vak - sel - ta - han virren säkehiä, jotta sain ne sopimahan nuottien kohoralle. Sitte pitääs viä leikellä ja liimaalla ne nuotikki samalle paperille.  

Silloon joskus yli kolokytä vuotta sitte soli tosiaan meirän seurakunnas joka ainualla rippileirillä konfirmaatiovirtenä tuo 307, ja oli ollu siihen mennes vissihin vuosikymmenet. Nyk kun siä on papit ja nuorisotyöntekijäkki keriinny vaihtua monikertoohin, niin tiämmä non luopunu tuosta virrestä. Ainaki mun siskoon mukulooren rippikirkos lauloovat jotaki  muuta, sellaasia punaasen laulukirijan lauluja.

Vaikka moon kyllääntyny monihin lauluuhin ja virsihin, niin tuohon en oo.

Pannahan ny tähän viä se Vikin laulamana, kum meillon tuo sen levy.


3 kommenttia:

  1. Mietin tässä yhtenä iltana, notta koshan vois kylvää jotain? Jaa,e ttä se aika olisi nyt. Taidan hakia kans parvekkehelta rapapussin sulamaan. Toki...mä aina innostun ja sitten kaikki lopahtaa ja kyllästyn ruukkuihin. Pitäisi olla 1 ylim huone, missä ahertaa tähän aikaan ravan ja siementen kanssa. Voi kun osaisi laulaa!

    VastaaPoista
  2. Ei mitään hätää, niinku S. Edelmann laulaa (vaikkei silläkään niin kummonen ääni ole, anna sinäkin tulla vaan!)
    Suurin osa yleisimmistä kotioloissa esikasvatettavista kylvetään vasta maalis-huhtikuussa. Tuo orvokki ja petunia ovat niin hidaskasvuisia, että ne sietää kylvää jo aiemmin.

    VastaaPoista
  3. Thänks! Voisin laittaa orvokit itämään, jostain kummasta sain käsiini pari sellaista pussia. Nyt kokeillaan!

    VastaaPoista