maanantai 24. helmikuuta 2014

Huasteluva

Tänään välitunnilla kollega kertoi tuttavastaan, joka täyttää koht'sillään 30v. Hän oli antanut ystävilleen tehtävän (luvan?) keksiä hänelle haasteita: mitä kaikkea aikaisemmin kokeilematonta hän voisi vielä ehtiä tehdä ennen kuin täyttää kolmekymmentä. Muutamat haasteet kuulostivat aivan hyviltä ja järkeviltä, mm. kollegani oli antanut sinkkumiehelle haasteeksi neuloa sukat, luvaten avittaa neuvoen kädestä pitäen. Minä rupesin heti tietenkin leikkimään mielessäni ajatuksella, mitähän minä voisin vielä ehtiä tehdä ennen kuin täytän 50.
En kuitenkaan todellakaan aio antaa kenenkään haastaa minua mihinkään. Mutta monia mukavia uusia asioita elämääni on tullut ja on tulollaan lähiaikoina. Yksi hauskin ja haastavin projekti on ollut ja tulee vielä pitkään olemaan talo - ja sitä ympäröivä iso puutarha - jonka ostimme Millanilta ja mieheltään. Toinenkin mukava uusi asia on minulle jo luvattu. Sibessä opiskeleva kummityttöni lupasi antaa minulle alkeisopetusta sellonsoittoon milloin tahansa mulla on aikaa viivähtää hieman pidempään kotipuolessa yhtäaikaa kummitytön kanssa.
Tuntuu uhkealta ajatella, että vielä tässä iässä voi saada mahdollisuuden kokeilla ja ehkä jopa opetella uusia asioita ja taitoja.
Olen järjestämässä synttäripäiväkseni konserttia yhteisvastuun hyväksi. Sekin on jotain ennenkokeilematonta. Olen valinnut musiikin, olen itse mukana konsertin molemmissa kokoonpanoissa ja itse myös juonnan tilaisuuden. Sillä tavoin saan pidettyä ohjat omissa käsissäni ja saan juhlapäivästäni mieleiseni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti