tiistai 29. toukokuuta 2012

Ken söi kesävoin - eiku piparit?

Jokin aika sitten tein piparkakkutaikinaa, ihan kevään juhlia ajatellen. Leivoin osan taikinasta, ja pakastin sitten sekä valmiit piparit että lopun taikinan. Viime lauantaina hapanleivän kanssa yhtä aikaa tein ja paistelin lopusta taikinasta piparkakkuja lisää. Osa niistä näytti katoavan poikiemme ahnaisiin kitoihin, mutta jäi niitä toista rasiallista silti vielä koristeltavaksi. Eilen sitten esikoinen haki mulle tomusokeria ja minä lähdin hakemaan pakastimesta niitä ensimmäisiäkin pipareita. Vaan vaikka kuinka tongin, en löytänyt kuin yhden piparipytyn. Olin lähes täysin varma, että olin kuitenkin edelliselläkin leipomiskerralla saanut valmiiksi enemmän kuin yhden astiallisen. Kollasin vielä tuvan kaappeja, jos vaikka olinkin piilottanut osan pipareista eri jemmaan. Ei löytynyt. Enkä yhtään muistanut, minkä näköistä rasiaa minun pitäisi haeskella.
Koristelin sitten kaikki löytämäni piparit, mihin yhden valkuaisen tökötti juuri hyvin riittikin.  No, joko ne loput piparkakut jossain vaiheessa pelmahtavat esiin tai sitten käy ilmi, että muistini on erittäin hatara.
Mies osti tänään hyytelökakkujen, voileipäkakun ja borssikeiton värkit. Sain myös tietooni, että saan kuin saankin lainaksi 10 litran kattilan keiton tekemiseen. Jotkin asiat ovat siis hyvällä mallilla, toiset eivät niinkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti