lauantai 5. tammikuuta 2013

Vielä joulusta, korteista ja muusta

Puolen tunnin päästä pitäisi olla lähdössä gospeljumppaan. Sitä ennen jotain vielä joulusta, jota olen tänään jo purkanut pois, vaikka loppiainen onkin vasta huomenna. Lauantai vain on perinteinen tyrjööpäivä, kuka sitä nyt pyhänä...
Ennen kaiken piilottamista olen ottanut vielä jokusen kuvan, joista viimeinen ilmestyy huomenna loppiaisen kunniaksi.
Mutta joulukorteista. Tänä jouluna en siis niitä itse montakaan lähettänyt, mutta silti niitä otin vastaan. Jopa yhden sellaisen, joka ei oikeasti kuulunut minulle, vaikka siinä oli minun nimeni ja osoitteeni. Mutta kun lähettäjä oli aivan outo, jostain Kuopion suunnalta, koska siellä oli kortti leimattu. Voitte arvata, että mies oli ehtinyt miettiä synkeitä ajatuksia kuvitellessaan, kuka tuo salaperäinen Arto oli, jolta tupsahti mulle kortti. Täytyy olla, että lähettäjä on tarkoittanut tavoitella jotakuta muuta paikkakunnalla asuvaa (lähes) samannimistä, ainakin yksi melkein täysi kaima täällä jossain asuu. On vain kortin lähettäjä tullut ottaneeksi selville väärän henkilön osoitetiedot. 
Toinenkin minulle kuulumaton kortti tupsahti esiin, tädin antamien käsityötarvikkeiden joukosta. Kun kerin erästä lankaa toiseen puolaan, langan alta paljastui rullaksi kääritty vanha joulukortti. Osoitettu muinaiselle kyläkauppiaalle. Ilmeisesti täti on saanut käsityötarvikkeita myös ystävältään, joka on tuon edesmenneen kauppamiehen miniä.

Äääähhh... mä olin ottanut siitäkin vanhasta kortista kuvan, mutta nyt en saa sitä - enkä mitään muutakaan kuvaa - tähän liitetyksi. Systeemi on jotekin muuttunut viime päivinä. Joten se huomenna ilmestyvä kuva on totisesti viimeinen... pitkäksi aikaa. Jos se nyt suvaitsee ilmiintyä.

Nyt meni multa pasmat sekaisin. Vaikka ei kai minulla mitään oikiaa asiaa alunperinkään ollut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti