keskiviikko 7. maaliskuuta 2012

Pakkoliikkeitä

Mitä kaikkea hullua ja vastenmielistä ihminen tekeekään epämääräisessä velvollisuudentunnossaan? Mitä kaikkea hullua SINÄ olet tehnyt mainitusta syystä?

Sellaisena itse pidän ehdottomasti äskeistä pakkokierrostani. Jotkut hiihtävät perinteistä hiihtoa, jotkut luisteluhiihtoa, minä vain velvollisuushiihtoa. Kenelle olen sen velkaa? Kuka vaatii ulkoilemaan aurinkoisena kevättalvipäivänä? Ja miksi juuri suksilla? Oppilaita muistan kehua ja kannustaa hiihtämään ihastellen sitä monipuolisena liikuntamuotona. Mutta tässä tapauksessa en kyllä elä niin kuin opetan! Toki hiihtäessäni vajaa pari kilsaa mun tuli yhtä kova hiki kuin pyöräillessäni kuusi kilometriä. Ja toki tänään suksi luisti eikä kauheasti edes lipsunut. Mutta silti en parhaalla tahdollanikaan voi väittää nauttineeni. Onneksi minulla sentään oli päämäärä (ompelukoneliike), ettei aivan kiville mennyt koko liikunnan antiriemu. Parasta koko retkessä oli, kun löysin ladun varresta palautuspullon. Ja se, kun olin taas kotipihassa, eikä tarvitse enää tällä lomalla hiihtää, jos ei taho. Ei taho.

2 kommenttia:

  1. Te kansankynttilät olette niin KUNNOLLISIA. Minä en ole hiihtänyt sitten ala-asteen, en jälki-istunnolla uhkailtunakaan. Ehkä olis pitäny..;)

    VastaaPoista
  2. No jaa... tiedä tuosta kunnollisuudesta. Yhtäkään liikahdusta siivouksen suuntaan en ole vielä tämän loman aikana tehnyt. Ehkä se on se sinun velvollisuuskirouksesi?

    VastaaPoista