lauantai 19. marraskuuta 2011

Ennehkö-uni

Jokin yö sitten katselin sellaista unenpätkää, jossa eräs puoluetoveri ja seurakunta-aktiivi moitiskeli minua siitä, että olin laittanut naisten kokouspäivämääräksi juuri 3.12. Samalle päivämäärälle kun oli jotain muutakin, joka minun olisi hänen mielestään pitänyt ottaa huomioon. Unessa en ollut moksiskaan. Mutta annapas olla, eilen illalla sängyssä unta odotellessani hoksasin yhtäkkiä, että adventtimyyjäiset Saloisten seurakuntakodilla ovat juuri tuolloin 3.12. kun itse olen menossa Kuhmoon kokoustamaan. Juuri ne myyjäiset, joihin itsekin olen illat pitkät väkerrellyt sekalaista hilpentöörää myyntiin. Juuri ne myyjäiset, jotka minulle ovat lähtölaukaisu joulun odotukseen. Juuri ne myyjäiset, joissa minäkin kauppakammoinen viihdyn shoppailemassa. Eikä isäntäkään mokoma luvannut mennä sinne puolestani ostamaan meille lanttu- ja porkkanalaatikoita. Hän haluaa lähteä minulle kuskiksi Kuhmoon. Lähteköön kaikin mokomin, ei pitkänmatkan ajelu mitään lempiherkkuani ole. Täytynee sitten pyytää naapurinrouvaa tuomaan myyjäisistä meillekin muutaman laatikon.

2 kommenttia:

  1. En tajua, miksi en saa riioopaikastani mieheni koneelta komeentoitua mihinkään blogspoteihin! Oikein harmittaa, lukea pystyn mutta kommentointi ei vain onnaa. Jokin juttu täytyy siltä koneelta siis puuttua. Alitajunta on muuten kumma juttu...se elää onneksi omaa elämäänsä ja yrittää työntää esille asioita!

    VastaaPoista
  2. Riioopaikka...

    On se alitajunta jännä kaveri. Alitajunta menee yli hilseen ;-)

    VastaaPoista