maanantai 13. helmikuuta 2012

Kaste

Edellinen postaus kun loppui sellaisiin kostautumisajatuksiin, että meikäläinenkin voi joskus saada ansionsa mukaan, niin täytyy itseään muistuttaa tästä lahjasta, kasteesta:
Olen armoliitossa.


Minulla on kastetilaisuudestani kaksi kuvaa, tässä niistä toinen. Kummien ja vanhempien sisarusteni (isosisko ja kolme isoveljeä) lisäksi kuvassa on Heikki-serkku oikealla isänsä, Sauli-kummini vieressä. Minä sain aina tuplasti joululahjoja, kun mulla oli kahdet kummit, koska nämä toiset eivät kuuluneet silloin kirkkoon (se oli vissiin silloin aika yleistä "romppalaisten" keskuudessa). Sylikummini on äidin sisko, vieressä miehensä, he siis olivat ne varsinaiset kummit.
Tässä kuvassa minua ihastuttaa mm. sisarusteni juhlavaatteet. Muistan tuon pienimmän veljen punaisen merimiespuvun. Kuva on otettu meillä kotona, "salissa". Seinällä olevasta hevostaulusta on puuttunut pala siis ainakin niin kauan kuin minä muistan.

Olen tuossa kuvassa vain muutaman päivän ikäinen, mikäli tieto syntymäni hetkestä sekä kirkkoherranvirastosta saamani tieto kastepäivästä pitävät paikkansa. Ja miksi eivät pitäisi. Siinä toisessa kuvassa, joka minulla on, näytän mielestäni vanhemmalta kuin kolmen päivän ikäiseltä.

2 kommenttia:

  1. Ihania nämä vanhat kuvat. Ei siis niin, että sä olisit vanha, mutta kuva on iäkäs, oman aikansa edustaja. Etsin juuri eilisiltana samantyylisiä kuvia itsestäni!!

    VastaaPoista
  2. Jaa, saammekohan myöhemmin nähdä sinun kuvalöytöjäsi blogissa?

    VastaaPoista