maanantai 23. huhtikuuta 2012

Vanhukset hassutteloo

Huoh! Tulevien eskareiden kouluuntutustumispäivästä selvittiin kutakuinkin kunnialla. Liekö huojennuksen tunne vai lämmin kevätaurinko vaikuttanut, että ajattelin vähän hullutella. Minulla oli mukanani postiin menossa veljelle kirjekuori, jonne olin ajatellut käydä ostamassa kukkasiemenpusseja kortin matkassa. Pysäköin postin nurkille ja kävelin ensimmäiseen kukkakauppaan. Siellä ei kuitenkaan ollut myyjää eikä näyttänyt olevan siemeniäkään, joten kipaisin seuraavaan kukkakauppaan, siihen, jossa aina yleensä muutenkin asioin. Siemeniä löytyi ja sen lisäksi kysyin myyjältä: "Olisiko teillä näin kirjan ja ruusun päivänä freesioita?" Olihan niitä. Ostin miehelle valkoisen freesian ja sen kaveriksi vaaleanpunaisen ruusun, ne meidän hääkukkamme.
Kotona miehelle tuli sitten kauhea kiirus koettaa löytää mulle vastalahjaksi kirja, eikä ollut temppukaan löytää jotain, mitä en ole vielä lukenut...
Kalevi Tammisen toimittama Kasvatus ja uskonto. Kuvan rajaus täysin pielessä.  

3 kommenttia:

  1. Ei mikään tyhmä mies, hoksusta kotoosin! Olen kanssa miettinyt, mihin olen laittanut Kimmon kortteja, käyttämättömiä...niistä voisi saada taulutkin ja kauempaa katsoen taatusti näyttäisivät...noh melkein aidoilta.

    VastaaPoista
  2. Mies sanoo välillä itse, ettei hän ole paljon mistään kotoisin (useita muuttoja lapsuusvuosina), mutta kyllä hän ainakin sieltä Hoksusta on.

    VastaaPoista
  3. Meitä oinaita onkin todella paljon :))

    VastaaPoista