maanantai 3. lokakuuta 2011

Luokanopettajien vitsaus (= vitsi ja riesa)

Tässä samalla, kun yritän palautella mieleeni, mistä minä olin AIKONUT kirjoittaa, laitan tänne esille pilapiirroksen, jonka otin talteen Opettaja-lehdestä viime keväänä. Kuvassa näkyy piirtäjän nimimerkki, Wallu, jolta tässä avuttomasti pyytelen anteeksi, että kehtaan lupaa kysymättä julkaista hänen tuotoksensa.
Tämä hauska - tai oikeastaan todellisuuspohjansa takia surkuhupaisa - kuva on ollut keittiön seinällä minua huvittamassa. Jos motto voidaan muuttaa kuvaksi, niin tämä voisi olla mottoni. Vastikään Mansikki haastoi minut paljastamaan, mitä keräilen, ja siinä yhdessä todettiin, että kaiken keräily on luokanopettajien ammattitauti. Minulla tauti ei ole yhtään hellittänyt, vaikka työnkuva on muuttunut siirryttyäni luokanopettajan hommista yläkoululle maahanmuuttajaopettajaksi.


2 kommenttia:

  1. voi, kuva sopisi mullekin (ja Mansikillekin). Odottelin sua käsityömessuille!!!

    VastaaPoista
  2. Juu, mä tyydyin nyt vaan katselemaan tunnelmaa Pohjanmaan uutisista. Koetin bongata tutunoloisia myyjiä ja tuotteita, vaan en nähnyt. Pitäisi varmaan tulla paikan päälle.
    Mutta mielenkiintoisia miesten haastattelupätkiä oli lähetykseen otettu. Erityisesti iloitsin nuoresta miehestä, jolta haastattelija kysyi "Eikö nämä ole vähän naisten juttuja, miten onnistuisi pohjalaiselta mieheltä?" Ja mies vastasi:" Onnistuu. Pohjalaiselta mieheltä onnistuu mikä vain." Asenne ja itsetunto kohdallaan, se kai on eräs pohojalaisvahvuuksista.

    VastaaPoista